Cova de la Granota
Fitxa

Coordenades: 41º 31' 43"N - 2º 20' 52"E - 359 m.
UTM: 31 N - 445580 - 4597639.
Població: Vilassar de Dalt.
Comarca: Maresme.
Tipus: Cova natural sepulcral entre blocs granítics.
Període: Calcolític a Bronze Antic (2200 / 1500 ac).
Excavacions: J. Ventura (Grup d'Arqueologia del Museu de Vilassar de Dalt), al 1950 i 1955. Prospecció d'I. Bassols (Museu de Mataró) dins projecte "El poblament prehistòric a la Serralada Litoral (Maresme-Vallès Oriental)".
Materials: Cambra superior (1950): 3 enterraments en estat precari. Sílex: 4 ganivets, 3 puntes de sageta (1 amb peduncle); 2 plaques de diorita rectangular (una verda i l'altra verd clar). Cambra inferior (1955): Pedra quadrangular d'uns 40 cm de costat situada al centre. Garbellant les terres de l'interior de la cova: 4 puntes de sageta de sílex, una dena de silicat de color verdós i 2 fragments de ganivet.
Dimensions: 2 cambres a nivells diferents. Superior: 4 m de llargada, 3,30 m d'amplada màxima i 1,65 m d'alçada màxima, planta irregular adaptada a les roques. Inferior situada al nivell inferior immediat de la superior.
Accés: Des de la Creu d'en Boquet pugem per la pista que va a la Roca d'en Toni. Al cap de poc agafem el trencall, a la dreta, que porta a Can Boquet. Per l'esquerra de l'Església de Sant Salvador comença un camí que ressegeix la casa i continua en un sender que va per dins del bosc. En uns 500 m des de l'església s'arriba a una petita esplanada amb pins i pinassa amb trencall cap a l'esquerra que puja i que hem d'ignorar. Hem de continuar el camí, ara en baixada, uns 100 m més.

Accés

Fotos

Mapes: ICC, topogràfic 1:10000.
Muntatge i fotografies de Francesc Baldrís, 2014.